.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
14 آبان روز مازندران نامگذاري شد

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران گفت: روز تاسیس نخستین حکومت علوی در تاریخ مازندران به نام "روز مازندران" نامگذاری شده است.

به گزارش شمال نیوز ، محمد اسماعیل امامزاده در گفتگو با مهر اظهار داشت: برای نامگذاری این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی مازندران، جلساتی با مورخان و صاحب نظران مازندرانی برگزار شد و در آن روز 14 آبان سال 243 هجری شمسی برابر با 25 رمضان المبارک سال 250 هجری قمری که روز بیعت مردم مازندران با حسن بن زید علوی است به روز مازندران نام نهاده شد.

وی خاطر نشان کرد: در این روز حکومت علویان طبرستان به طور رسمی آغاز به کار کرد که به عنوان روز مازندران شناخته شد و این پیشنهاد در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

امامزاده با بیان اینکه مردم مازندران به عنوان هویت سازان تمدن اسلامی ایرانی پیوند عمیقی با این روز دارند، افزود: در صورت تصویب این روز و قرار گرفتن آن در تقویم طبری، ویژه نامه هایی از سوی مردم و دستگاه های دولتی برای تکریم و بزرگداشت این جشن دینی و ملی تدارک و اعلام خواهد شد.

وی مردم شریف مازندران را برخوردار از روح معنوی بالایی دانست و عنوان کرد: امید می رود مسئولان و خدمتگزاران این نظام، بیش از پیش قدر این مردم را دانسته و در خدمتگزاری به آنان از هم سبقت گیرند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

یک شهروند ساروی 25 شهريور 1387
اقای امام زاده9 باید بداند که مازندران تاریخی کهن داشته و ریشه در سرزمین پهناور ایران دارد بهتر بود اقای امام زاده بجای اینکه از تواریخ عرب استفاده نماید توجهی به تاریخ مازندران و طبرستان می کرد تا یک روز تاریخی و ایرانی که متناسب با فرهنگ مازندران و مختص به آن است نامگذاری می شد ما تا کی باید رهرو و پیرو عرب جاهلیت باشیم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.